Viktig informasjon
Angrerett og retur
Garanti
Garanti følger forbrukerkjøpslovens bestemmelser knyttet til garanti.
Angrerett & retur
Dersom du skulle ha behov for å returnere varer du har kjøpt hos oss eller du har spørsmål knyttet til angrerett og reklamasjon, finner du informasjon om dette i punktene under. Vi minner om at du alltid kan ta kontakt med post@dyrekassen.no om du ikke skulle finne svar på det du lurer på.
Kan jeg kansellere eller endre min bestilling?
Du kan sende en forespørsel om kansellering til kundeservice, men vi har dessverre ikke mulighet til å garantere kansellering. Merk at det ikke er mulig å kansellere dersom ordren allerede har blitt pakket. Ved høytider har vi dessverre ikke mulighet til å kansellere ordre eller endre bestillinger.
Reklamasjon
Dyrekassen følger forbrukerkjøpslovens reklamasjonsrett. Vi ber deg ta vare på emballasjen dersom du skal melde en eventuell reklamasjon knyttet til skader som har skjedd under transport. Reklamasjon må meddeles innen rimelig tid. Produkter vi anser som sendt feil eller skadd, bytter vi selvsagt. I slike tilfeller må du snarest kontakte vår kundeservice på post@dyrekassen.no der du redegjør for hva som har skjedd slik at vi kan lage en returseddel til din retur. Tvister knyttet til om varen er feilaktig, ødelagt eller sendt feil kan henvises til Forbrukerrådet.
Hevede kjøp ifølge dette punktet tilbakebetales innen 30 dager regnet fra den dagen da vi mottok varen. Kommunikasjon med kundeservice angående returer skjer via post@dyrekassen.no. Selve varen sendes med den mottatte returseddelen.
Retur og angrerett
For å gi deg trygghet i kjøpsprosessen gir Dyrekassen alle kunder 30 dager åpent kjøp på de fleste varer. Angreretten gjelder normalt ikke på forbruksvarer som fôr, snacks, kosttilskudd, men hos Dyrekassen kan du likevel returnere også denne typen varer innen 30 dager forutsatt at varene ikke er åpnet/brukt/skadet og at de fortsatt befinner seg i uåpnet originalemballasje. Du kan altså ikke åpne eller bruke varer du ønsker å returnere. Ved retur av varer ber vi deg om å sende i intakt originalemballasje. Dersom varen er sendt uten ytterligere emballasje, ber vi deg om å sette adresselapp for retur oppå/over den gamle adresselappen.
Hvordan returnerer jeg en vare?
Dersom du ønsker å bruke angreretten din eller å returnere en vare, må du ta kontakt med oss på post@dyrekassen.no (en såkalt aktiv handling) slik at vi kan registrere returen og sende deg en returseddel. Det er viktig at du leverer inn returpakken til vår samarbeidspartner Posten, som deretter fortløpende vil sende pakken tilbake til oss. For at returen skal være gyldig må varene du sender i retur være registrert innlevert hos Posten senest 30 dager etter at du mottok varene fra oss.
Hva koster det å returnere en vare?
Å returnere en vare til Dyrekassen koster 99 kr. Det forutsetter at du benytter den returseddel du mottok fra oss.
Ved stoppkrav på sendingen, er returgebyret det samme som når du bruker vår returseddel.
Krav til en gyldig retur
For at en retur skal være gyldig må følgende krav være oppfylt:
- Retur forutsetter at varen er uåpnet og i sin originale emballasje
- Må være forsvarlig pakket inn i en eske eller tilsvarende emballasje slik at varen kommer frem uskadet
- Retur gjelder ikke på fôr, snacks, kosttilskudd som er åpnet.
- Du må selv gjøre en aktiv handling der du gir oss en tilbakemelding på post@dyrekassen.no om at du ønsker å sende en vare i retur til oss, slik at vi kan sende deg en returseddel.
- Varene du sender i retur være poststemplet senest 30 dager etter at du mottok varene fra oss.
Dersom du nekter å motta en pakke, som er i henhold til din bestilling eller leveranseplan hos oss, når den blir forsøkt levert på døren din eller på ditt nærmeste postkontor, anses dette som benyttelse av angreretten. I slike tilfeller påløper det vårt standard returgebyr på 99 kr.
Retur/angrerett gjelder ikke bestillingsvarer
For tilvirkningskjøp som er bestilt og spesielt tilpasset deg og ditt behov, gjelder ikke angreretten da varene er spesialtilpasset deg som kunde, og er dermed ikke å anse som en vare vi kan selge som ny.
Passiv handling
Dersom du ikke henter ordren og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 11 og § 13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Når ordren kommer tilbake som uavhentet vil den bli kreditert i sin helhet og varene lagt tilbake på lager. Det vil påløpe et uavhentet gebyr pålydende kr. 250, for å dekke våre håndteringskostnader.