Informasjon om abonnement

Mine favoritter

Hjem / Kjøpsvilkår

Kjøpsvilkår

Pet Pawr Group Norge A/S (Dyrekassen)

Org: 927 702 150

Postboks 1681

Arbins Gate 2 (Ikke butikk)

0253 Oslo

Norge

--

Priser

Ved bestilling fra hjemmesiden er det prisene som er oppgitt som gjelder, alle priser på Dyrekassen har mva inkludert og er oppgitt i norske kroner (NOK). Prisene som er oppgitt inkluderer ikke fraktkostnader og betalingsavgifter, men disse legges til i kassen. Fraktgebyr tilkommer kjøpsbeløp under 599 NOK samt tilleggsgebyr for varer som er veldig store. Se mer informasjon nedenfor. Vi reserverer oss for eventuelle trykkfeil.

--

Avtale om kjøp

Dyrekassen inngår kun avtaler med personer som har fylt 18 år.

Ved å klikke på fullfør kjøp godtar du våre kjøpsvilkår. Når du velger å betale med faktura (Klarna), godtar du Klarna sine vilkår ved å fylle ut dine opplysninger.

Når en bestilling legges inn, genereres en ordrebekreftelse til den angitte e-postadressen fra Dyrekassen sin database. Dette gjøres automatisk og uten manuell oversyn. Dette er kvitteringen din. Husk å lagre ordrebekreftelsen, som inneholder ordrenummeret ditt, dersom du trenger å kontakte vår kundeservice. Husk å skrive riktig e-postadresse.

Dyrekassen forbeholder seg retten til å rette eventuelle feil i pris pga. åpenbare skrivefeil, leveringstid osv. i etterkant når bestillingen din håndteres manuelt av våre ansatte.

Dyrekassen forbeholder seg retten til å gjøre endringer i våre vilkår når som helst. Alle endringer som gjøres i vilkårene vil være synlige under våre kjøpsvilkår. Endringen trer i kraft når du har akseptert våre kjøpsvilkår ved å legge inn en ny bestilling. Dyrekassen anbefaler at du holder deg jevnlig oppdatert på våre kjøpsvilkår for å se om det har skjedd noen nye endringer.

--

Betaling

Klarna Checkout gjør det enkelt, fleksibelt og trygt for deg å handle på nettet.

En finesse ved Klarna Checkout er at vi skiller mellom kjøp og betaling. Først bekrefter du kjøpet ditt, og deretter velger du hvordan du vil betale. De vanligste betalingsmåtene er faktura, delbetaling, kort, bankoverføring eller annen direkte betaling. Fakturaen sendes til den angitte e-postadressen som ble brukt under gjennomført kjøp, og sendes til din e-postadressen når vi har behandlet bestillingen. Ved å fylle ut informasjonen din godtar du Klarna sine vilkår..

Hvis du ikke har fått fakturaen din, kan du logge inn på Mitt Klarna for å få informasjonen du trenger for å gjennomføre betalingen. Her kan du også flytte forfallsdatoen på fakturaen og se kjøpshistorikken din. Mitt Klarna fungerer kun for privatpersoner, og ikke for bedrifter.

Ved spørsmål om fakturaen ber vi deg kontakte Klarna:

Telefon: 21 01 89 91

www.klarna.com/no/kundeservice/

--

Kampanjepriser og Rabattkoder

Dyrekassen jobber kontinuerlig med å tilby ulike kampanjer til kundene våre. Kampanjene gjelder så lenge de er aktive og for de spesifikke varene som er inkludert i kampanjen. Vi på Dyrekassen forbeholder oss retten til å avslutte en kampanje.

Ved kampanjer kan det være et begrenset antall du kan kjøpe til kampanjepris. Hvis bestillingen din overskrider antallet tillatte varer for kampanjen, gjelder den ordinære prisen på resterende varer over den tillatt grensen.

Tilbud på spesifikke varer på nettbutikken gjelder i en begrenset periode og så langt som lageret rekker.

Det er ikke mulig å kombinere rabatter med andre rabatter, eller tilbud og allerede nedsatte varer.

En rabattkode er en kombinasjon av enten bokstaver eller tall som gir rabatt på bestillingen din. Dette fyller du inn i kassen og klikker på «Bruk Kode», så trekkes rabatten i kassen og prisene blir justert. Hvis du ikke har en rabattkode, kan du hoppe over denne boksen.  Vi distribuerer ikke rabattkoder på forespørsel.

--

Forsinkelser

Ved uforutsette forsinkelser som kan oppstå, kan leveringstidene bli forlenget.

Dette kan skje dersom det skulle oppstå en forsinkelse av leveransen din eller et problem som gjør det umulig for oss å gjennomføre bestillingen, f.eks. at vår leverandørs forpliktelse overfor oss ikke kan oppfylles. Da vil Dyrekassen sin kundeservice til å varsle deg om dette via e-post. Dersom du ikke er fornøyd med den nye leveringsdatoen, har du som kunde alltid rett til å angre på kjøpet ved leveringsforsinkelser gjennom å kontakte oss via e-post: post@dyrekassen.no.

Skulle det oppstå betydelige forsinkelser for enkelte varer i bestillingen, kan vi dele opp bestillingen din. Du betaler ingen ytterligere fraktavgift.

--

Transportrisiko

Dyrekassen og vår fraktleverandør er ansvarlig for at varene dine kommer til deg i best mulig tilstand. Det betyr at vi er ansvarlige for risikoen dersom produktet blir skadet eller forsvinner under transport.

Ved eventuelle transportskader skal det reklameres umiddelbart. Det er svært viktig ved en mottatt ordre at du inspiserer at pakken din ikke har blitt skadet under transport. Hvis du henter pakken din hos hentested, anbefaler vi at du melder fra om en transportskade til fraktleverandør og deretter kontakter vår kundeservice.

Du er ansvarlig for at returen kommer til oss i sin helhet. Du bør ta vare på kvitteringen, slik at du kan bevise at varen er sendt tilbake til oss og følge returen av forsendelsen.

--

Levering og Frakt

På røde dager og helligdager kan leveringstiden bli forsinket pga. høyt press hos fraktfirmaet.

Ved adresseendring, navneendring eller annen endring av en bestilling som er sendt tilkommer et gebyr på 250 NOK.

Hvis varen du har bestilt er på lageret, sender vi den vanligvis innen 1–2 arbeidsdager.

Fraktfirmaets leveringstid kommer i tillegg og avhenger av hvor i landet du bor.

Ved leveranseproblemer, vennligst kontakt fraktfirmaet du har valgt etter at du har lagt inn bestillingen.

--

Leveranse uten kvittering

Velger du fraktalternativet Hjemmepakke uten kvittering, godtar du samtidig at du ikke kvitteres for leveransen. Kvitteringen anses å ha blitt levert når sjåføren leverer pakken.

Har du en portkode, må du oppgi denne i kassen slik at fraktfirmaet kommer til døren din. Ellers blir pakken returnert til Dyrekassen.

--

Levering til hentested

Vær oppmerksom på at pakken din kan ligge på hentested i 14 dager. Deretter vil den bli returnert til oss. Vi vil deretter belaste et gebyr på 200 NOK for uavhentede pakker.

--

Send varer uten kvittering

Når du velger fraktalternativer «uten kvittering» tar verken fraktleverandøren eller Dyrekassen noe ansvar for bestillingen etter levering. Det vil si at vi er ansvarlige for forsendelsen under transporten til deg, men når fraktleverandøren har levert bestillingen, regnes den som kvittert. Dersom bestillingen din skulle forsvinne eller bli skadet etter levering, har du ingen rett til erstatning fra verken fraktfirmaet eller Dyrekassen. Velg kun dette alternativet hvis du føler deg trygg på at varen din kan stå utenfor døren din til du har mulighet til å hente den.

--

Spor pakker

Når bestillingen din er sendt fra lageret vårt, vil du motta en leveringsbekreftelse til e-postadressen din. Leveringsbekreftelsen inneholder en sporingslenke som du kan klikke på for å spore forsendelsen din.

--

Fri frakt

Fri frakt gjelder for bestillinger over 599 NOK, men enkelte produkter dekkes ikke av fri frakt, da et frakttillegg kommer i tillegg.

--

Frakttillegg

Frakttillegg kommer i tillegg hvis produktet er veldig stort. Alternativt må bestillingen sendes separat på egen pall.

--

Uavhentet pakke

Når det gjelder pakker som ikke hentes på postkontoret, forbeholder vi oss retten til å belaste deg kostnadene for returfrakt, ekspedisjon og håndteringsavgiften. For tiden er denne avgiften på 200 NOK.

--

Bytte

Hos Dyrekassen administrerer vi ikke bytter, men du som kunde har 30 dagers returrett. For å bytte varen din til en annen, returnerer du varen i henhold til våre returvilkår, og bestiller deretter varen du ønsker i stedet.

Som kunde er du ansvarlig for returfrakten, og vi aksepterer ikke retur via postoppkrav..

Hvis du velger å sende pakken din tilbake til et utleveringssted, kan ikke Dyrekassen hente den.

Alle varer som sendes tilbake til oss må være i original tilstand og beholde alle etiketter og original forpakning. Dersom produktet eller forpakningen er endret fra opprinnelig tilstand, kan vi foreta et prisfradrag som tilsvarer produktets verdifall.

--

Gjenkjøp

Dyrekassen følger forbrukerkjøpsloven som gir deg rett til å angre kjøpet innen 30 dager etter at du har mottatt varene dine. Du har deretter som en kunde 14 dager til å sende returen tilbake til oss etter utøvelsen av angreretten. Dette forutsetter at produktet returneres i ubrukt tilstand. Du må selvfølgelig undersøke produktet for å fastslå dets egenskaper og funksjon. Varer som fôr, godbiter, kosttilskudd og lignende må være i uåpnet forpakning for å regnes som ubrukt, og produkter med forsegling (teknisk forsegling) skal være ubrutt.

Tilbakebetaling vil skje innen 14 dager etter at vi har mottatt din retur.

Når du ønsker å sende en vare tilbake ber vi deg kontakte vår kundeservice og gi beskjed om at du ønsker å benytte deg av angreretten, og hvis du ønsker det, kan vi sende deg en returseddel via e-post. Returfrakten koster fra 99 NOK,– (prisen avhengig av vekten, størrelsen og om pakken er veldig stor). Du er selv ansvarlig for returfrakten. Vi aksepterer ikke retur via postoppkrav, og vi kan ikke hente pakken som har blitt sendt til et utleveringssted. Fyll ut returseddelskjemaet som fulgte med bestillingen din med ordrenummeret ditt.

Når du returnerer en vare, er du ansvarlig for risikoen når varen sendes tilbake til oss. Husk å pakke produktet godt inn, slik at det ikke kan bli skadet under transporten.

Vi ønsker at alle varer som sendes tilbake til oss skal inkludere alle etiketter, originalforpakningen og bruksanvisninger, dersom disse fulgte med.

Dersom produktet eller forpakningen er endret fra opprinnelig tilstand, kan vi foreta et prisfradrag som tilsvarer produktets verdifall.

--

Reklamasjoner

I Norge har kunder 2 års reklamasjonsrett i henhold til forbrukerkjøpsloven. Garantien dekker kun originale fabrikasjonsfeil, dvs. feil som ble tilført under produksjonen av produktet.

Du som kunde må kontakte vår kundeservice dersom du har mottatt en defekt vare så raskt som mulig etter at feilen ble oppdaget. En reklamasjon som gjøres innen to måneder regnes for å være innen rimelig tid.

Ta kontakt med vår kundeservice på post@dyrekassen.no.

Husk å ha ditt ordrenummer og navn lett tilgjengelig når du kontakter vår kundeservice, og beskriv feilen på produktet så detaljert som mulig. Deretter sender vi deg en returseddel. Vi dekker fraktkostnadene. Etter at vi har mottatt reklamasjonen, vil vi kontakte deg.

Produksjonsfeil må konstateres av Dyrekassen eller vår underleverandør av produktet, hvorpå du får en gratis reparasjon, et nytt produkt eller pengene tilbake. Reklamasjonen gjelder ikke når vi ikke kan finne noen feil ved produktet, eller når kunden selv har forårsaket skaden som normal slitasje og håndteringsfeil.

--

Garanti/Reklamasjon Hundeleker

Alle hunder er individer. Og som vi alle vet, har de varierende fantastiske evner til å tygge/bite i stykker det mest, som for eksempel sko, tepper, sokker, barneleker, votter og klær osv. Derfor kan vi dessverre ikke gi noen garanti på hundeleker/tyggleker til hunder, ettersom dette er forbruksvarer. Garantien på hundelekene gjelder kun dersom det er en fabrikasjonsfeil, det vil si en feil ved produksjonen av produktet, og ikke hvis hunden har ødelagt leken.

--

Smaksgaranti

Vi har full smaksgaranti på våre fôr til hunder og katter. Hvis du ikke er fornøyd med fôret, kan du returnere posen med minst 80% av innholdet til oss innen 30 dager etter at du har mottatt den.

For å benytte deg av smaksgarantien må du kontakte kundeservice på post@dyrekassen.no.

Du står selv for returfrakten. Vi aksepterer ikke smaksgarantier via postoppkrav.

Når du sender tilbake fôret, er det viktig at du legger ved kontaktinformasjonen din og beskriver at du ønsker å benytte deg av smaksgarantien. Send også gjerne med følgeseddelen som fulgte med forsendelsen din – for raskere håndtering.

--

Force Majeure

Dette er eksterne hendelser utenfor Dyrekassen sin kontroll, f.eks. krig, streik, myndighetshandlinger, juridiske vedtak, sabotasje, naturkatastrofer, brann, flom, terrorisme, tekniske problemer, feil i strøm- og dataforbindelser eller annen kommunikasjon og forsinkelser fra underleverandører som ikke kan oppfylle sin forpliktelse overfor oss pga. ovennevnte omstendigheter eller lignende hendelser.

I noen av disse omstendighetene skal vi i Dyrekassen informere kunden om påberopt force majeure ved begynnelsen av hendelsen og varsle kunden når force majeure opphører. Ved force majeure utgjør det fritaksgrunn for at vi i Dyrekassen må betale skadeserstatning og andre sanksjoner.

Under disse omstendighetene utsettes Dyrekassen sine forpliktelser til å oppfylle kjøpsavtalen til disse omstendighetene er over. Hvis den varer mer enn to måneder, har du som kunde og vi i Dyrekassen også rett til å heve kjøpet uten å måtte betale erstatning.

Nyhetsbrev

ABONNER PÅ VÅRT NYHETSBREV!

Hva er du interessert i?

Kundeservice

-

Postboks 1681, Arbins Gate 2 (Ikke butikk),

0253 OsloNorge

post@dyrekassen.no

Vi i Dyrekassen.no tilbyr abonnementsbasert levering av kjæledyrsfôr og utstyr rett hjem til døren. Vi har et bredt utvalg av produkter for hunder og katter, med fokus på kvalitet og bekvemmelighet.

2025 © Dyrekassen